woensdag 3 maart 2010

Schoonheid onderweg naar mijn werk

Ik dacht: laat ik mijn fototoestel maar eens meenemen naar mijn werk. Sinds deze week is het namelijk al een klein beetje licht als ik naar het treinstation loop. Bovendien wilde ik in de lunchpauze de eerste krokussen fotograferen. Maar die volgen morgen. Eerst wat ik allemaal tegenkwam onderweg ...
Als eerste het uitzicht om zeven uur vanmorgen vanuit mijn flat. Niet verkeerd he?
 
Maar de lucht werd nog mooier:



Hier kwam ik ook voorbij: eenvoudig mos op een muurtje. Maar daarom niet minder mooi:



Jammergenoeg kon ik de berijpte landschappen die aan mij voorbijgleden in de trein niet op de foto zetten. Dat wit, onder die prachtige hemel, de nevel, de bomen ... Maar ook in Houten was er nog wat rijp op het gras voor het kantoor:



Kreeg nog een interessante reactie van een voorbijganger, die me vroeg wat ik aan het fotograferen was. 'Rijp op gras.' Ik vind het in elk geval mooi. Als bonus nog een andere foto van vanmorgen: