maandag 15 februari 2010

Wandelen versus rennen, leven op Mars, hagedissen onder Los Angeles en de kerk: optioneel?

Vandaag weer een wat luchtiger bericht, vol met interessante nieuwtjes uit de wereld van wetenschap, film, sciencefiction en de kerk. Zo heb ik het altijd al geweten: mensen zijn erop gebouwd te wandelen en niet om te rennen! Dat verklaart waarom ik met gym op school achteraan kwam. Hardlopers zijn doodlopers!

Het killer-insect, of de moordenaar-bug: dit kleine monster lokt spinnen in de val ... door zich als prooi voor te doen ...

Leven op Mars? De donkere laag op Marsrotsen is een aanwijzing. Die laag komt ook voor op rotsen in woestijnen op Aarde en lijkt een biologische oorsprong te hebben.

Mysterieus: het grootste eencellige wezen ter wereld (zo groot als een strandbal) verbouwt misschien bacteriƫn ...

Een kaart uit 1934 van een hagedissensamenleving onder Los Angeles. Rare jongens die Amerikanen.

Een van mijn favoriete huidige SF-schrijvers (politiek gezien wel erg conservatief Amerikaans, maar wel met veel humor) loopt bij het schrijven ook wel eens tegen een dilemma aan. Zijn oplossing? Role playing dobbelstenen. En tegen een spiegel zingen. Ik wou dat ik een tiende van zijn fantasie had. En dat het volgende boek van John C. Wright snel uitkwam.

Een discussie op blog The Internet Monk over de kerk: is dat iets optioneels? Moet je als christen ervoor kiezen je bij de kerk aan te sluiten, of ben je deel van de kerk als je christen wordt? Belangwekkende vragen!

De complete trailer van de Franse stripverfilming Adele Blanc Sec. Door Luc Besson. Met een pterodactiel! mmm ....

Een samenvatting van de gedachten van mijn favoriete huidige theoloog N.T. Wright over Paulus. Interessant!