woensdag 1 september 2010

Druppels en insecten

Ik heb het vaker gezegd: ik hou ervan om met mijn fototoestel te spelen, en vooral met de close up-functionaliteit. Zo nam ik laatst deze foto's:


Ik ben benieuwd of er lezers zijn van deze blog die kunnen raden waar ik deze foto's genomen heb!

Op het Flevofestival heb ik de macrofotografiefunctionaliteit vooral gebruikt om insecten op de gevoelige plaat te zetten.
langpootspin, je ziet wel waar die naam vandaan komt.
Ik kon helaas niet dichter bij komen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Johan,

    Zijn het druppels op de achterkant van (dode) klimopbladeren? Op je eigen balkon ofzo?
    Ze zijn erg mooi, en de insecten ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal het antwoord maar verklappen:
    het waren druppels op een blad dat dreef in mijn aquarium (wie goed kijkt ziet de TL-lichten).
    Deze bladeren van een tropische boom worden in viskwekerijen in het water toegevoegd omdat er kalmerende stoffen uit komen (goed voor de slijmhuid) en het water er wat zuurder door wordt. Goed voor de vissen dus. En het levert goede foto's op.

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen