vrijdag 10 september 2010

Aan de andere kant van de wereld: de 'Blue mountains'

Mijn reis naar AustraliĆ« is al weer bijna drie jaar geleden. De tijd vliegt. Lezers van mijn boek hebben al veel over deze twee weken gelezen. Hier zijn wat foto's van mijn bezoek aan de 'Blue mountains' waarover ik schrijf ik het laatste hoofdstuk.  Tevens mijn eerste bezoek aan echt regenwoud!

Op deze foto is te zien waarom dit de 'blue mountains' worden genoemd. Het blauwe waas schijnt afkomstig te zijn van de eucalyptusolie.

Boomvarens geven je al snel het idee dat je in het Devoon of Carboon rondloopt.
Ik durfde hier maar niet op te gaan zitten.

De drie zusters worden deze pieken ook wel genoemd.
En dan als toegift nog de liervogel. Dit is het vrouwtje. Het mannetje, met de kenmerkende staartveren, zag ik ook, maar kon ik niet goed op de foto krijgen. Toch bleef het een geweldig moment om vogels die je alleen van plaatjes kent in het wild te zien.