Neanderthalers begroeven hun doden op een manier die suggereert dat ze in een leven na de dood zouden geloven en dus religieus gedrag vertoonden. Komen Neanderthalers ook in de hemel?
Een uitgestorven Australisch buideldier had tanden die lijken op die van een nog steeds voorkomende skink - die hij waarschijnlijk gebruikte om slakken te eten.
Er komt een nieuwe Bourne-film.
Worden trollen de nieuwe populaire monsters na vampiers, zombies en weerwolven?
Pixar meets John Carter of Mars. Voor de SF-fans.
Een tijdslijn van de toekomst. Van XKCD - altijd briljant.
Een uitgestorven Australisch buideldier had tanden die lijken op die van een nog steeds voorkomende skink - die hij waarschijnlijk gebruikte om slakken te eten.
Er komt een nieuwe Bourne-film.
Worden trollen de nieuwe populaire monsters na vampiers, zombies en weerwolven?
Pixar meets John Carter of Mars. Voor de SF-fans.
Een tijdslijn van de toekomst. Van XKCD - altijd briljant.
Op Internetmonk gaat de discussie over radicaliteit verder: "What we communicate, either explicitly or implicitly, by this call to radical activism is that experiencing the fullness of the Christian life depends upon one’s circumstances and actions. Sure, the man working on an assembly line for 50 years can be a faithful Christian, but he’s not going to experience the same sense of fulfillment and significance as the one who does something extreme–who cashes in his 401k and relocates to Madagascar to rescue slaves ... It is not the pastor or the church that is called to define the path of discipleship. That’s God’s job. Too many church leaders are making up their own definitions and laying burdens on believers that are much too heavy to bear. Their “radical” yoke is not easy."
Yann Martel schrijft in The Life of Pi over de dood van Christus vanuit het perspectief van een Hindu. "If the Son is to die, it cannot be fake. If God on the Cross is God shamming a human tragedy, it turns the Passion of Christ into the Farce of Christ. The death of the Son must be real. Father Martin assured me it was. But once a dead God, always a dead God, even resurrected. The Son must have the taste of death forever in His mouth. The Trinity must be tainted by it; there must be a certain stench at the right hand of God the Father. The horror must be real." De discussie die volgt is ook goed en interessant. "In his death, Jesus became my death and your death. Death has no more power because Jesus died every death there will ever be. He swallowed death itself. Death is now dead because Jesus died." Ik moet The Life of Pi nodig een keer lezen, hij staat al jaren onaangeroerd in mijn kast.
Het is goede vrijdag, dus ik verwijs graag naar de uitleg van Experimental Theology over de 'losprijs theorie' van de verzoening - de verzoeningsleer die de eerste 1000 jaar van het Christendom overheerste, en die door C.S. Lewis werd geillustreerd in zijn eerste Narnia-verhaal. Deze theorie schetst God niet als onderworpen aan een rechtssysteem boven hem, of als gewelddadig tegenover mensen. "It points to a key theological insight: the non-violence of God. God demands no blood price. More, God even deals with the Devil non-violently. God overcomes evil by self-sacrificing. The Devil--like the White Witch--craves blood. Not Aslan. And not God."
Yann Martel schrijft in The Life of Pi over de dood van Christus vanuit het perspectief van een Hindu. "If the Son is to die, it cannot be fake. If God on the Cross is God shamming a human tragedy, it turns the Passion of Christ into the Farce of Christ. The death of the Son must be real. Father Martin assured me it was. But once a dead God, always a dead God, even resurrected. The Son must have the taste of death forever in His mouth. The Trinity must be tainted by it; there must be a certain stench at the right hand of God the Father. The horror must be real." De discussie die volgt is ook goed en interessant. "In his death, Jesus became my death and your death. Death has no more power because Jesus died every death there will ever be. He swallowed death itself. Death is now dead because Jesus died." Ik moet The Life of Pi nodig een keer lezen, hij staat al jaren onaangeroerd in mijn kast.
Het is goede vrijdag, dus ik verwijs graag naar de uitleg van Experimental Theology over de 'losprijs theorie' van de verzoening - de verzoeningsleer die de eerste 1000 jaar van het Christendom overheerste, en die door C.S. Lewis werd geillustreerd in zijn eerste Narnia-verhaal. Deze theorie schetst God niet als onderworpen aan een rechtssysteem boven hem, of als gewelddadig tegenover mensen. "It points to a key theological insight: the non-violence of God. God demands no blood price. More, God even deals with the Devil non-violently. God overcomes evil by self-sacrificing. The Devil--like the White Witch--craves blood. Not Aslan. And not God."