donderdag 30 juni 2011

Amerika: Monterey Bay Aquarium

Ik had ze beloofd, en hier zijn ze dan: mijn eerste foto's uit de Verenigde Staten. Deze zijn genomen in het zeeaquarium van Monterey Bay. En ik moet zeggen: dit beroemde aquarium maakt zijn reputatie waar - ik heb nog nooit een zo mooi aquarium gezien. De meest indrukwekkende bak - met levend, groeiend kelp en een prachtige school vissen, die zich ook echt als school gedroeg - kon ik niet goed fotograferen. Mocht je er ooit in de buurt zijn, zorg dat je dit niet mist!







6 opmerkingen:

  1. Bianca Fransen30 juni 2011 om 14:18

    Schitterend :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!
    Wat is dat op die tweede foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch! Zelfs de leafy seagdron heb je gezien! Ben benieuwd naar je volgende boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leafy seadragon bedoelde ik natuurlijk;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera, onze favoriet: de leafy sea dragon! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat de vis op de tweede foto is, weet ik niet, maar die op de zesde foto is inderdaad de leafy sea dragon. En ik stond inderdaad te 'geeken' bij dat aquarium - ik had nooit gedacht er ooit een in het 'echt' te zien (ik kende ze uit natuurdocumentaires). Ik heb dan ook best wat tijd bij dat aquarium doorgebracht. Bij die andere sea dragons (met de kleinere 'blaadjes') waren zelfs mannetjes met eitjes! Erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen